Woorden!   Leave a comment

Eenzame woorden

die op het papier verloren gaan,

de emmer water

met de ambitie een uitslaande

brand te blussen

Ik hoor mijn woorden

sissend een plaats zoeken

en verdampen

Een te klein blad papier

voor teveel woorden-

je hart dat te klein is

voor al de liefde

die je ontvangen wil

Het zijn niet de woorden,

noch het blad papier,

maar de onmacht

die geen macht wil worden,

de emmer die geen

meer kan zijn

Machteloos, zoals het evenwicht

dat loos en zoek is

Verbeten woorden

waarin ik mijn tanden

als klauwen wil zetten,

die het blad versieren,

verleiden en verslaan

Tot ik eindelijk kan slapen

en m’n woorden zinnen worden

en in de nacht, finaal

hun betekenis verdienen.

Posted 18 juni 2010 by Mark Mendonck in Geen categorie

Geef een reactie

