Santoku System   9 comments

In café Buster in hartje Antwerpen speelde onlangs Santoku System.

Tony, de gitarist had me gevraagd enkele foto’s te maken. Wat ik uiteraard graag voor hem en de groep heb gedaan.

Een kleine impressie.

 

 

 

De groep

 

 

 

Tony, de gitarist.

 

 

 

 

Micky, de zangeres

 

 

 

 

 

 

Backing vocal Celina

 

 

 

 

Serge, de bassist

 

 

 

 

 

 

Henri, de drummer

 

 

 

 

Op volgende link kan je hun muziek beluisteren : http://vi.be/santokusystem

Veel luisterplezier!

Meer foto’s van Santoku System zijn te bekijken op :http://cid-16a7de4970132403.photos.live.com/browse.aspx/Santoku%202

of hier van een vorig optreden : http://cid-16a7de4970132403.photos.live.com/browse.aspx/Santoku%20system

Posted 16 oktober 2010 by Mark Mendonck in Geen categorie

9 responses to “Santoku System

Subscribe to comments with RSS.

  1. Zwart/wit doet het toch wel erg goed bij podiumfotografie Mark. Ik denk dat de bandleden trots mogen zijn op je foto’s.

    Vooral bij foto 7 heb je een sterk moment gekozen, beetje brutaal mag van mij wel.
    De arm rechts en het hoofd links zou je nog weg kunnen poetsen.

  2. Toch valt dit vrij makkelijk te doen Mark.
    Met ‘kloongereedschap’ in een fotobewerkingsprogramma is dit klusje zo geklaard.
    Een echte fotoshopper ben ik ook niet maar dit is een handeling die vrij makkelijk is te leren.

  3. Ik heb je mailtje met de aangepaste versie ontvangen Mark. Misschien wel leuk om ‘m hier te plaatsen. De foto heeft in mijn beleving flink aan kracht gewonnen nu alle storende elementen zijn verwijdert en de aandacht helemaal naar de dame op het podium gaat. Wat vindt je er zelf van ?

  4. Ik kan het gevoel niet loslaten dat ik de boel belazer, Henk, maar aan de andere kant als je sommige foto’s van anderen ziet, tja, dan is dit toch wel een beter resultaat. Merci.

    • Je denkt toch niet dat de foto’s van de vakfotograaf naturel uit z’n camera laat rollen Mark ?

      Mooi voorbeeld is de bruidsreportage. De foto’s zijn zo gemaakt maar het digitale nawerk liegt er niet om.

      Knip & plakwerk met foto’s doe ik niet en ook daar is niets mis mee tenzij men loopt te liegen over hoe de foto is samengesteld. Je houd daar anderen maar ook jezelf mee voor de gek. Het wegpoetsen van storende elementen in een foto is in mijn ogen niet meer dan het optimaliseren van je opname, ‘finishing touch’

  5. Je hebt natuurlijk gelijk. Misschien verdedig ik het ‘niet nabewerken’ uit luiheid, al moet ik toegeven dat het nabewerken de opname soms ten goede komt. Zoals nu dus. Ik ben er zelf tevreden over. Merci.

  6. Een mooie serie Mark…. de band heeft je niet voor niets gevraagd..vind zowel kleur-als zwart-wit mooi in deze serie.. nabewerken is geen schande hoor..daarvoor zijn er dan ook fotobewerkingsprogramma’s ontwikkeld.. het kan sommige foto’s net even die finishing touch geven…voor het digitale tijdperk gebeurde het al: in de donkere kamer(doka) werden er ook technieken gebruikt om bijvoorbeeld een bruidsreportage even “op te peppen”… het gaat tenlotte om het resultaat….als de basis goed is, is er helemaal niks mis met “retouche” of andere “trucs”… mijn complimenten voor de serie…

    Agnès

Geef een reactie

