De Ardennen   10 comments

 

 

Mijn liefde voor de Belgische Ardennen is grenzeloos.

Ik laat geen gelegenheid voorbijgaan om daar tot rust te komen.

De Ardennen strekken zich uit over een groot deel van Wallonië,

van het oosten naar het westen in het zuidelijke landsgedeelte.

Ze worden gekenmerkt door dennenbossen waarvoor het oorspronkelijk Ardense woud van beuken en eiken heeft moet plaats ruimen.

In de omgeving van St.-Hubert vindt men nog de meeste oorspronkelijke vegetatie met kathedralen van beuken en eiken en massa’s wild.

De hoogste heuvels zijn ‘Signal de Botrange’ met 694m en ‘Baraque de Fraiture’ met 652m.

In de Ardennen heerst een gematigd bergklimaat en dat merk je aan zijn inwoners.

Ze zijn vriendelijk en gastvrij, maar evengoed een beetje achterdochtig.

Waarom ik van de Ardennen houd lees je in ‘woord’ dat zich in de bovenliggende menubalk bevindt.

Veel plezier.

 

https://i1.wp.com/upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/0e/Ardennenmap.png

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Posted 25 oktober 2010 by Mark Mendonck in Geen categorie

10 responses to “De Ardennen

Subscribe to comments with RSS.

  1. Foto 1 en 5 met z’n nevel spreekt echt tot de verbeelding Mark.
    Ben wel eens in de ardennen geweest maar dat was nog voordat ik fotografie als hobby had. Prachtig afwisselend natuurgebied en kan me je passie goed voorstellen

  2. Woord moet ik nog lezen, maar echt petje af voor je schitterende foto’s. Zelf jaren terug wat weekjes in de Ardennen rond getrotterd. Ik kwam toen uit een heel stressie wereldje zo plots in de stilte van de natuur. Eerste overnachtingen als ik het me nog goed herinner waren in Clervaux. Zó Stil, daar moest ik toen echt wel 2dagen aan wennen. Maar later beviel het me meer dan prima. Oogjes werden goed gevoed, kan de natuur , kasteeltjes, kronkel weggetjes nog zo voor de geest halen.
    Leuk dat je mij hier op WP gevonden hebt.
    Grtjs,Benona

  3. Zooooo Mark… een mooie serie foto”s van de Ardennen… daar ben ik overigens ook thuis… jeel wat uurtjes in door gebracht… de eerste foto is prachtig… maar er is meer…..

    Agnès

  4. De derde van onderen en de laatste vind ik ok prachtig… heel mooi…

    thnx…

    Agnès

  5. vind ze prachtig

  6. Mark ik was net één van je fotomappen op Skydrive aan het bekijken, maar kan daar helaas niet reageren, terwijl Henk wel reakties kon plaatsen.Heb je dat bewust gedaan??? Dan heb ik gewoon pech gehad. Hoor wel van je, als je reakties plaatsen open stelt. Zag er trouwens hele mooie plaatjes tussen. Grtjs,Benona

  7. De mistfoto met de schaduw van een boom op de voorgrond is wereklijk schitterend…..

    Agnès

  8. Wauw, en hoi… ben hier voor de eerste maal. Ik zag je vaker in de reacties links en rechts en werd nieuwsgierig. Prachtige foto’s Mark, van een gebied wat inderdaad wonderschoon is. Zelf woon ik niet al te ver van dit gebied, Zuid-Limburg… waar af en toe ook zo heerlijk de mist blijft hangen tussen de heuvels.
    Ik kom graag nog eens langs hier🙂
    Groetjes, Alexandra

    • Bedankt voor je reactie, Alexandra.
      Waar ik woon (Antwerpen) is wat dat betreft niet zo veel te zien vrees ik. Antwerpen zelf is natuurlijk wel het bezoeken waard. Maar de natuur laat nogal wat te wensen over, vandaar ook de behoefte om daar, in de Ardennen uit te rusten.

      groet,

      Mark

Geef een reactie

