De Ardennen II   9 comments

Onlangs nog eens naar de Ardennen geweest om daar in een druilerig sfeertje op drie dagen tijd 48 km te wandelen.

Veel foto’s kon ik niet maken, maar voor sommige beelden moest ik gewoon de camera bovenhalen.

 

Calvaire d’Arbrefontaine

 

 

 

En nog een paar andere sfeerbeelden van de omgeving! 

 

 

 

 

 

 

 

Toen ze het hoofd van Jezus er hadden afgebroken, besloten ze een permanente wacht op te trekken.

 

 

 

 

Eindeloos

 

 

Het contrast van de herfst die op de grond ligt en het groen dat blijft.

 

 

 

Fârmière

 

 

 

 

 

Trous de Bra

 

De slachtoffers!

 

 

 

De dader!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ondanks de regen was het zeker de moeite waard.

Het gebied ten zuiden van Trois-Ponts in een driehoek met Vielsalm en Baraque de Fraiture is een absolute aanrader om te wandelen.

 

Posted 23 november 2010 by Mark Mendonck in Geen categorie

9 responses to “De Ardennen II

Subscribe to comments with RSS.

  1. Dit is een fraaie serie foto’s Mark, genieten van foto 1 met de herhalingen en de fraaie herfstkleuren die je ook op andere foto’s terugvindt. Ook de monstermachine on top of the world is fraai.

  2. Genoten van je bijzondere foto’s met bijpassende teksten.
    Vooral deze bracht een bigsmile:
    — Toen ze het hoofd van Jezus er hadden afgebroken, besloten ze een permanente wacht op te trekken.–

    Dank voor je filosofische gedachte c.q. rakties op mijn logjes. Het rommelt aardig op onze aardkloot, dan kun je idd beter ‘de rust’ in de Ardennen op zoeken.

    Have a nice day … Benona

  3. Zozo Mark… dit is een indrukwekkende serie…ik ga elke foto even bij langs… zoals ze dat in Drenthe zeggen…

    Foto 1…. die vind ik geweldig…. het onderwerp en ook de repetitie … wat zijn dit eigenlijk voor dingen? Het is 2e Kerstdag… ik ben aan het koken… en kom af en toe weer even aanwaaien… er zit dus wat tijd tusen de verschillende commentaren… ik ben amuses aan het maken…. mooie foto…

    Agnès

    • Die dingen zijn kleine kapelletjes die stap voor stap de calvarie van Jezus Christus vertegenwoordigen waarbij je na de lijdensweg de hoofdkapel wat verderop kan bereiken. Zo’n calvarie wordt als een soort boetedoening dikwijls op blote knieën gedaan. Geloof zit raar in elkaar en is gestoeld op schuld, boete en angst. Nietttemin vond ik het de moeite waard om deze foto te maken vanwege de herhaling.
      Merci voor de reakties en prettige feestdagen,

      Mark

  4. Foto-2… zo desolaat… het roept een eenzaam gevoel op… een paar van die schieterige bomen… en ook nog zo armetierig… een prachtige foto… een mooi perspectief….

  5. Foto 3- wat een bijzonder contrast- de liggende koe in de wei en het christusbeeld aan de andere kant…. wat een prachtig moment… dit kan geen toeval meer zijn… het was gewoon voorbestemd…. heel erg mooi…….!!!!

  6. Foto-4-Doet me denken aan een foto die ik hier heb gemaakt….

  7. Foto-5-wat een prachtige kleuren…. heel erg mooi….

  8. Hier ga ik het even bij laten… de kettingen om de banden van de tractor zijn ook heel bijzonder…. laaater….

    Agnès

Geef een reactie

