Vriendschap!   8 comments

Ode aan de

vriendschap!

Vriend

 

Wat als ik je zeg:
‘Vriend,
jij bent voor het leven’
Al kan ik dat in tijd niet meten
Te kort, te lang, te groot-
is de vijand van de klok
die altijd alles achter zich laat

Vergeet de klok
Zij zorgt slechts voor tijd
Die levens in stukken maalt
Niet eens bewust,
maar stipt in vergetelheid

Vermaledijen van tijd-
Zelfs als de klok tot stilstand komt-
Tevergeefs uitstel vragen
Met de snelheid van licht-
En dan is er stilte

Je weegt hoogstens wat lichter-
Ontdaan van tierlantijntjes-
Als tijd voorgoed naast je ligt
Geldt dat voor Jan en alleman
En plots alleen voor ons,
Vriend!
Dàt wilde ik je toevertrouwen!’

8 responses to “Vriendschap!

Subscribe to comments with RSS.

  1. Helemaal niet slecht Mark, is er hier een dichter aan jou voorbij gegaan? Hoe meer ik het herlees, hoe beter ik het vind.

  2. Mooie woorden…maar de tijd ontbreekt meestal bij velen.
    En nu toch maar eens op follow klikken…grtjes

  3. Leuk mark bedankt gr cees

  4. De klok vergeten, als dat eens kon. Behalve vannacht natuurlijk, om 02:00 uur.

Geef een reactie

