Suburb!   13 comments

Suburb

of voorstad.

Van sommige voorsteden en hun achtertuintjes

sta je niet versteld  dat je er lichtjes ontmoedigd van wordt!

Hoezo? Achtertuintjes?

Hoor ik je vragen.

Stelselmatig worden die tuintjes op z’n Belgisch volgebouwd met

wat in Vlaanderen bekend staat als ‘koterij’.

En zo geschiedde!

Aanschouw het gedrocht dat urbanisatie heet!

Tuintjes van Deurne-Noord

Tuintjes van Deurne-Noord-2

Tuintjes van Deurne-Noord-3

 

13 responses to “Suburb!

Subscribe to comments with RSS.

  1. Vreselijk en om beschaamd op te zijn!

  2. Hahaaaa … gewoon een echte volksbuurt Mark. Is het daar wel veilig in de kleine uurtjes ?🙂 De laatste foto met z’n beschutte binnenplaats vindt ik echt leuk

    • Carjacking, handtasdieven en inbraak zijn er schering en inslag, maar helaas hoort dat bij elke stad en zijn voorsteden. Toch leeft iedereen er volgens het principe leven en laten leven netjes naast elkaar. Maar het is niet echt mijn lievelingsbuurt. Ik vind het eerder deprimerend.
      In de kleine uurtjes zou ik me er toch niet echt veilig voelen.

  3. Het leven zoals HET is.

  4. Houden belgen niet zo van tuinieren? Je ziet maar hier en daar wat groen.

    • Ja hoor, ze houden ervan, maar daar hebben velen ‘volkstuintjes’ voor. Blijkbaar hebben veel allochtonen niet echt de behoefte hun tuintje vrolijk, met planten op te vullen. Tegels en plavuizen zijn praktischer blijkbaar!

  5. Hey, ik ken die achtertuintjes. Niks carjacking, geen inbraak of handtasdieven: elke crimineel kan wel zien dat er op die locatie geen chique of dure spullen te stelen zijn😉 en in de late uurtjes probleemloos veilig de straat op; ‘k ben opgegroeid in die volkse achterbuurt. Toegeven, er zijn mooiere buurten om op te groeien maar ‘k heb er ondanks de mistroostige aanblik wel fijne jeugdjaren gehad. Prima fotoreeks!

  6. Maar voor de fotograaf is het een mooi verbeelden. Prachtfoto’s

  7. Zoals ik al zei….ik vind het prachtig. Op de foto dan he. Ik moet er niet aan denken als dit mijn uitzicht zou zijn.

  8. Mooie serie hoor!

Geef een reactie

