Peeping!   5 comments

Peeping!

 

peeping

5 responses to “Peeping!

Subscribe to comments with RSS.

  1. Knap werk Mark, mooi licht en compositie.

  2. Benieuwd naar je diafragmawaarde Mark. Indien mogelijk zou ik deze verder afknijpen voor wat meer scherpte op de voorgrond. de hoek linksonder hoeft niet heel scherp te zijn maar de grote onscherpte links onder kijkt n.m.m een beetje onrustig. Verder een erg mooie en verrassende foto waarbij je jezelf op de plaats van de kijker probeert te zetten

    • Deze foto is gemaakt met een diafragma van 4,5 Henk.
      Een gelijkaardige foto maakte ik met diafragma 8, en dat maakt de foto inderdaad rustiger, maar daar stond het personage niet geheel op, d.w.z. je zag niet dat ze op de tippen van haar tenen stond, wat ik wel essentieel vond.
      Met het bestaande licht in de traphal kon ik ofwel de iso-waarde opkrikken (daar ben ik meestal geen voorstander van) of het diafragma opendraaien om nog een redeljjke sluitertijd te bekomen. In die zin is het de foto van de compromissen geworden, maar moet ik toegeven dat ze met een kleiner diafragma wel rustiger is.
      Merci voor de tips, Henk!

  3. Ik heb ’t ook niet op hoge iso waarden mark. De kortere scherptediepte van een fullframe body werkt soms ook in je nadeel zoals ik maar al te goed weet.
    Maar als ik de keus moest maken tussen fullframe en cropsensor is de keus snel gemaakt🙂

Geef een reactie

